کد خبر: ۵۶۱۲۹
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مراحل ساخت خط ۱۰ مترو تهران با ۵ دستگاه حفاری TBM طراحی شده است که تونل‌های زیرزمینی آن را به جهت‌های مختلف گسترش می‌دهند. به گفته مجری این خط ۱۰ کار ساخت آن تا ۶ سال دیگر به پایان خواهد رسد.

 محمود یوسفی درباره آخرین وضعیت احداث خط ۱۰ مترو با بیان اینکه این خط در حال حاضر با یک TBM که در سمت دریاچه خلیج فارس (چیتگر) مستقر شده و در حال حفر تونل است در حال ساخت است، گفت: البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساخت خط ۱۰ مترو می‌بایست پنج TBM وارد روند ساخت شود تا بتوانیم بر اساس برنامه زمانبندی شش ساله پروژه احداث خط ۱۰ مترو را به سرانجام برسانیم.

به گفته وی، در حال حاضر با یک TBM کار شروع شده است و خرید دو TBM توسط قرارگاه نیز انجام شده است که طبق برنامه باید در نیمه اول سال آینده این دو TBM وارد خط شوند و در حال حاضر شفت های ورودی این دو TBM در حال حفاری است.

مجری خط ۱۰ متروی تهران با بیان اینکه طبق برنامه این دو TBM از محدوده دریاچه وارد زمین می شوند، اظهار کرد: یکی از آنها به سمت شرق حفاری خواهد کرد و دیگری نیز به سمت غرب و وردآورد حرکت خواهد کرد و TBM سوم نیز در جنت‌آباد وارد زمین می‌شود و دو TBM دیگر نیز که در آینده وارد عملیات حفار تونل خط ۱۰ می‌شوند نیز در اراضی نمایشگاه سئول وارد و به سمت شرق حرکت می‌کند و TBM بعدی پس از الهیه در تقاطع بزرگراه صدر-مدرس وارد زمین شده که به سمت شرق حرکت می کند که البته ورود این دو TBM در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

یوسفی با بیان اینکه خط ۱۰ متروی تهران ۴۷ کیلومتر با ۳۷ ایستگاه خواهد بود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در بخش غربی که فاز یک قرار دارد زمین ۱۴ ایستگاه تحویل پیمانکار شده و پیمانکاران نسبت به تجهیز کارگاه برای احداث ایستگاه اقدام کرده‌اند که البته در نظر داریم تا پایان سال این عدد را به ۱۸ ایستگاه برسانیم.

او در مورد مسیر حرکت خط ۱۰ متروی تهران گفت: خط ۱۰ مترو از فلکه چهارم تهرانپارس آغاز می‌شود و به سمت وردآورد حرکت می‌کند که البته در نظر داریم که با اضافه کردن دو ایستگاه متروی دیگر و ایجاد هاب حمل و نقلی، متروی خط ۱۰ را به شبکه راه آهن متصل کنیم تا شهروندان سفر ریلی بهتری داشته باشند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها